آموزش بازی تراوینا TravianA :
بازی تراوین فارسی

تراوین چیست :

تراوینا یک بازی استراتژیک تحت وب می باشد که بازیکن با دیگر بازیکنان واقعی به صورت آنلاین بازی می کند و کار خود را به عنوان رئیس یک دهکده کوچک شروع کرده و در پایان می تواند یک پایتخت بزرگ و چندین دهکده داشته باشد.
هر بازیکن قادر به انتخاب یکی از سه نژاد رومی ها، گولها، توتن ها می باشد که هرکدام نسبت به دیگری دارای مزایا یا معایبی است.

در این بازی می توان به دهکده های دیگر حمله کرد و با آنها جنگید و غنائم به دست آورد یا دهکده های جدید احداث یا تصرف نمود و یا با بازیکنان دیگر صلح کرد و یک اتحاد محلی یا سراسری ایجاد نمود….

معرفی بازی تراوینا :

بازی تراوینا متشکل از سه نژاد برتر به نام های رومی ، گولها ، توتن می باشد که هر بازیکن حق انتخاب نژاد دلخواه خود را داشته.
هر یک از این نژاد ها دارای نقاط قوت و ضعفی هستن که بازیکنان با آگاهی از این نقاط قوت و ضعف نژاد مورد نظر خود را انتخاب می کنن.
از دیگر موارد مهم این بازی می توان به مناطق آن اشاره کرد که به 4 جهت اصلی تقسیم می شود :
1) شمال شرقی (NE)
2) شمال غربی (NW)
3) جنوب شرقی (SE)
4) جنوب غربی (SW)
که بازیکنان هر منطقه با پیوستن به اتحاد آن منطقه سعی در 100 کردن واندر منطقه تحت امپراطوری خود را دارند…

این بازی نیازی به دانلود ندارد و به صورت آنلاین (حتی با دایال آپ) می‌شود بازی کرد. از مزیت‌های این بازی این است که باعث افزایش قدرت مدیریتی و تئوری پردازی شما می‌شود چون شما باید یک دهکده یا حتی چندین دهکده را در یک اتحاد کنترل کنید و بتوانید در مقابل حملات و نقشه‌های دشمن ایستادگی کنید

بازی تراوینا با توجه به روندش که ساخت زمین و همسایگی با دیگر بازیکنان هست باعث میشه که شما روابط و برخوردهای جالبی با افراد دور و برتون داشته باشید . چون با بازیکنان مختلفی بازی و تعامل دارید بنابراین با شخصیتهای متفاوتی هم برخورد می کنید که می تونه هم جالب و هم دردسر ساز باشه براتون… شما باید هر چه سریعتر قوی بشید و با دیگران دوست بشید و اتحاد تشکیل بدین تا بتونید از هم محافظت کنید

یک اتفاق جالب دیگر این بازی این هست که شما این قابلیت رو دارین که نیرویی رو تربیت کنید به نام رییس ،رییس قبیله و سناتور ( در نژادهای مختلف ) که این توانایی رو داره که به یکی از دهکده های بازیکنان دیگر حمله کرده و پس از چند بار حمله آن دهکده و اهالی آن به امپراطوری شما می پیوندند !

بازی تراوین ایرانی با جایزه های نفیس

بعد از (10 روز در سرورهای اسپید) دهکدهای شگفتی ناتارها توسط سرور آزاد می‌شوند و 8 نفر می توانند 8 دهکده ناتارها رو تسخیر کرده، ساختمان شگفتی جهان یعنی عمارت جادو (World Wonder) را در آن به سطح ۱۰۰ برساند و برنده بازی شوند.در این بازی امکان خرید طلا از بانکهای کشور در ایران نیز وجود دارد.طلا در این بازی امتیاز برای برخورداری برخی امکانات در طول بازی است.

داستان بازی :

در قرون کهن نژاد دیو صفت ناتارها در دنیا حکم فرمایی می کردند. ناتار ها به شدت با علم و دانش و معنویت بشریت ستیز داشتند، ازین رو انسان ها تنها راه نجات از ظلم ستیزی این قوم را توسعه علم و دانش و معنویت خود می دانستند. انسانها شروع کردند به ساخت عمارت دانش، که مرکز علم و فرهنگ و معنویت بشر بود.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن adventure_report.jpg است

اما ناتارها کتیبه های علم را از نیاکان انسان ها ربودند و رعب و وحشتی به دل همگان انداختند. آنها سپس عمارت های دانش اندوزی را تخریب کرده و انسانها را از آن بیرون راندند. حال سه نژاد رومی، توتن و گول وظیفه دارند تا کتیبه ها و عمارت دانش را پس گرفته و علم و هنر و معنویت را توسعه دهند. اکنون ما به بازی امده ایم تا بتوانیم این کتیبه های علم را باز ستانده و دارالاماره ای را که زمانی ناتارها تخریب کرده بودند دوباره بنا کنیم . دارالاماره ای که در آن سرچشمه علم و فنآوری توسط نیاکان ما نگهداری میشد و هدف آن پایه گذاری دنیای نوین صلح آمیز بود.

دهکده ها ساخته می شوند، اتحادهای جدید شکل می گیرند و قدرت ها به ابرقدرت ها تبدیل میگردند. حال هر ابرقدرت می خواهد میراث کهن را برای خود تسخیر کند. ازین رو شعله اختلافات قبیله ها را در هم می سوزاند و جنگ ها آغاز می شود. تنها گروهی می توانند پیروز این جنگها باشند که به خود ایمان داشته باشند و خائنی در میان آنان نباشد. دنیای جدید از آن کسانیست که به قدرت و آگاهی ایمان خواهند داشت.

شروع بازی :

برای شروع بازی در تراوینا باید تمامی بازیکنان، پست الکترونیکی، نام کاربری و گذرواژه خود را وارد قسمت ثبت نام تراوین کنند و سپس به فعال سازی بازی اقدام نمایند. بازیکنان می‌توانند نژاد و هم چنین مکان خود را در سرور مشخص نمایند. بازیکنان موجود در هر سرور یا جهان با بازیکنان موجود در سرور دیگر متفاوت است. هر بازیکن می‌تواند فقط یک حساب کاربری در هر سرور داشته باشد و داشتن بیش از یک اکانت در هر سرور ممنوع است. هم چنین داشتن چندین اکانت متفاوت در سرورهای متفاوت آزاد است.

تراوین دیزاین - طراح اسکریپت های بازی انلاین تحت وب

پس از عضویت در بازی شما مالک یک دهکده خواهید شد که در آن یک ساختمان اصلی مشاهده می‌کنید. از این پس مسئولیت شما توسعهٔ تولیدات دهکده و ساختمان‌های آن است، قدرت نظامی شما امکان غارت دیگر دهکده‌ها را خواهد داد و طبعا از شما در مقابل حملات همسایه‌ها دفاع خواهد کرد. بازیکنان صلح دوست می‌توانند با بازرگانی قدرت خود را افزایش دهند.

شما در این بازی دارای چهار منبع هستید که شامل گندم، چوب ، خشت ، آهن می‌باشد.برای انجام هر کاری از ساختن ساختمان و ارتقاُ سطح معدن و مزارع تا تربیت سرباز و ساخت ادوات جنگی شما به این منابع احتیاج دارید.

تراوین | بازی آنلاین تراوین بهترین و محبوب ترین بازی آنلاین جهان

نژادها :

دربازی تراوینا سه نژاد توتن‌ها، رومی‌ها و گول‌ها وجود دارد. که هر کدام از این نژادها توانایی‌ها و تخصص‌ها و امکانات متفاوتی با یکدیگر دارند که انتخاب هر کدام از این نژادها بستگی به نوع هدف استراتژیک بازیکن مثل فاکتورهای تجربه بازیکن، زمانی که بازیکن می‌تواند برای آنلاین بودن بر روی اکانت خود بگذارد، هجومی یا دفاعی بازی کردن و غیره … بستگی دارد که قطعاً انتخاب نژاد مهمترین گام برای داشتن یک بازی لذت بخش و ادامه آن در دنیای سراسر استراتژیک تراوین است.

به‌طور مثال رومی‌ها می‌توانند به صورت هم‌زمان در مرکز دهکده و مزارع ساخت و ساز کنند و توتن‌ها می‌توانند غارت بهتری انجام دهند و گول‌ها در دفاع بهترند. پیشنهاد می‌شود چنانچه اولین بار است که تراوین را بازی می‌کنید نژاد گول را انتخاب کنید تا با داشتن سطح مخفیگاه، تله ساز و لشکریان پایه قوی در دفاع مثل نیزه دار گول که سرباز پایه این نژاد بشمار می‌روند حداقل در روزهای اول بازی هیچ بازیکنی حتی رتبه ۱ سرور هم جرئت حمله به شما را نداشته باشد. هنگام انتخاب یک نژاد دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد و پس از بازی در صورت تصرف دهکده به همان صورت نژاد انتخاب شده‌است.

ناتارها :

بازیکنان که از بازی کناره‌گیری کرده‌اند و فعال نیستند، توسط ناتارها، دهکده‌های آن‌ها به تصرف در می‌آید. در صورتی که بازیکنی بتواند دهکده‌های تصرفی توسط ناتارها را از آن‌ها تصرف کند آثار بسیار مطلوب برای بازیکن خواهد داشت. البته در تسخیر دهکده‌های ناتار سعی کنید جمعیت بالای ۲۰۰ آنها را انتخاب کنید تا برای هزینه‌های منابعی که برای ساختن یک رئیس مصرف کرده‌اید جبران شود. ناتار نژادی است که نمی‌تواند به دهکده‌های دیگران بر خلاف سه نژاد دیگر حمله کند ولی می‌تواند از سه نژاد دیگر حمله دریافت کند. هم چنین ناتارها می‌توانند از نیروهای آبادی برای نیروهای دفاعی خود استفاده نمایند.

تراوین

بعد از (10 روز در سرورهای اسپید) دهکدهای شگفتی ناتارها توسط سرور آزاد می‌شوند و 8 نفر می توانند 8 دهکده ناتارها رو تسخیر کرده، ساختمان شگفتی جهان یعنی عمارت جادو (World Wonder) را در آن به سطح ۱۰۰ برساند و برنده بازی شوند.در این بازی امکان خرید طلا از بانکهای کشور در ایران نیز وجود دارد.طلا در این بازی امتیاز برای برخورداری برخی امکانات در طول بازی است.

منابع:

در تراوین چهار منبع چوب، خشت، آهن و گندم وجود دارد که برای توسعه معادن و مرکز دهکده به آن‌ها نیاز است. منابع توسط مزارع و معادن تولید می‌گردد و برای افزایش میزان تولید منابع با توسعه منابع و مزارع می‌توان منابع تولیدی را افزایش داد. همهٔ منابع برای توسعه دهکده، مورد نیاز است ولی مصرف گندم در هنگام توسعه روستا افزایش می‌یابد. تمام نژادها از یک منبع نسبت به منابع دیگر بیش تر استفاده می‌کنند که به‌طور مثال می‌توان استفاده از چوب توسط توتن‌ها و خشت توسط گول‌ها و استفاده از آهن توسط رومی‌ها اشاره کرد. سربازان می‌توانند برای غارت منابع، به دهکده‌های مجاور دهکده صاحب سربازان حمله کنند. هم چنین جا به جایی منابع یک طرفه با استفاده از بازار می‌تواند انجام بگیرد و برای جابه جایی دو طرفه منابع باید حتماً هر دو طرف جابجایی پیشنهاد جابجایی را قبول کرده باشن